Foment adjudica per 257 milions d’euros les obres de l’accès ferroviari a la nova terminal del Prat

25/03/2010

La nova línia tindrà una longitud de 4,5 quilòmetres

El Ministeri de Foment, a través de la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (Seitt), ha adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses formades per Copcisa, Ferrovial Agromán i Sacyr el contracte d'obres de l'accés ferroviari a la nova T-1 de l'Aeroport del Prat de Barcelona.

El Consell d'Administració de la Seitt ha aprovat en la seva reunió d'avui aquesta adjudicació amb un pressupost de 257.322.296, 18 euros.

L'actuació es duu a terme en el marc del protocol de cooperació per al desenvolupament de les infraestructures ferroviari signat pel Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i els ajuntaments de Sant Boi, el Prat de Llobregat, Hospitalet de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

Les obres suposen la construcció de la plataforma del nou accés ferroviari a l'Aeroport de Barcelona, que permetrà, una vegada completada, la connexió amb tots els edificis de viatgers (Terminals Sud i Nord o T1 i T2, respectivament) del complex aeroportuari.

Característiques tècniques
L'actuació consisteix en una línia de via doble que començarà en el pas sota la carretera C-31 de la línia de Vilanova i finalitzarà en l'estació del Nou Terminal Sud (edifici T1) de l'Aeroport de Barcelona.
La línia tindrà una longitud total de 4.495 m i anirà soterrada en la major part del traçat.

A l'altura del Terminal Nord (edifici T2) s'ubicarà una nova estació soterrada que permetrà l'accés al trucat Edifici Intermodal i la connexió amb la línia 9 de metre.

Els elements més significatius de les obres són els següents:

-Túnel excavat amb tunelador tipus EPB (Earth PressureØ Balanced), d'escut de pressió de terres en el front, de 10,60 m de diàmetre d'excavació i 9,60 m de diàmetre interior, en una longitud de 1.364 m abans de l'estació multimodal i de 1.466 m després, fent un total de 2.830 m.

- Pantalles i murs en la rampa d'emboquille en 785 m.

 - Fals túnel entre pantalles en 263 m.

 - Pou d'emboquille de la tuneladora.

- Estructura de l'Estació Multimodal en la T2 fins a nivell de la cota de carrer.

 - Sortides d'emergència del túnel, cuya evacuació es realitza capØ a l'exterior en el costat terra. En el costat aire l'evacuació es resol mitjançant connexió amb la futura galeria inferior del túnel.

- Prolongació del drenatge existent i reposició de les sèquies afectades.