En la inauguració del Fòrum Internacional de l'Alimentació 2010 Elena Espinosa destaca que el consumidor valora la qualitat per davant del preu i la proximidad de l'establiment

23/03/2010

En la inauguració del Fòrum Internacional de l'Alimentació 2010


La Ministra de Medi ambient i Mitjà Rural i Marí ha apostat per intensificar la internacionalització a través de les marques espanyoles

La Ministra de Medi ambient i Mitjà Rural i Marí, Elena Espinosa, ha destacat avui que el consumidor actual de productes d'alimen-tació tria un establiment de compra per la qualitat dels productes com principal factor, per davant del preu i la proximitat. Elena Espinosa ha inaugurat avui el Fòrum Internacional de l'Alimentació 2010, que se celebra a Barcelona, i que està dedicat enguany al debat sobre les marques.

El consumidor és fidel a un establiment i també a les marques, ja que el 77,3% manifesta comprar sempre les mateixes, si bé s'aprecia un increment del percentatge de consumidors que cerca entre determinades marques la més barata, segons dades de l'Observatori de Consum i de la Distribució. En aquest sentit, la Ministra de Medi ambient i Mitjà Rural i Marí ha explicat que el consumidor valora molt positivament la qualitat, amb un 7,9 sobre 10, i l'etiquetatge (7,7) de les marques capdavanteres; enfront del 7,2 i el 6,9 de les marques de distribuïdor, respectivament.

Segons les últimes dades de 2009, a Espanya ha augmentat el consum de marques del distribuïdor. Un 89,6% dels enquestats les ha comprat alguna vegada, enfront del 76,8% en 2006. A més, un 28,1% manifesta consumir més productes d'aquest tipus que l'any passat, percentatge que augmenta entre els homes i els entrevistats més joves. "S'estan produint canvis importants en el comportament del consumidor, que els empresaris han de conèixer per a adoptar les estratègies convenients", ha assenyalat Elena Espinosa.

La Ministra de Medi ambient i Mitjà Rural i Marí ha animat a les empreses amb marques a apostar per la investigació, el desenvolupament i la innovació, per a respondre a l'evolució en els gustos i estils de vida. A més, Elena Espinosa ha apostat per intensificar la internacionalització com una via de creixement tant empresarial com de país, contribuint a millorar la nostra imatge exterior, a través de les nostres marques.