Adif invertirà més de 3,2 milions d’euros en la millora de l’accessibilitat en l’estació del Masnou

presentacio

16/03/2010

Pla de modernització de la xarxa de rodalies de Barcelona


Adif invertirà 3.229.611 euros en les obres de remodelació de l’estació de rodalies del Masnou, pertanyent a la línia Barcelona-Mataró-Maçanet. El projecte contempla la reforma del pas inferior, així com la prolongació de les andanes cap al costat Maçanet-Massanes i millores en els accessos per afavorir l’accessibilitat.

Aquest projecte té un termini d’execució de 8 mesos i s’emmarca en el conveni signat entre el Ministerio de Fomento, Adif i la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) per a la realització d’actuacions de millora de la xarxa ferroviària de titularitat de l’Estat a Catalunya, en el que s’inclou l’execució d’inversions per a la modernització d’estacions i actuacions per a la millora de línies. 
 
Aquesta inversió ha estat presentada avui pel president d’Adif, Antonio González, el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel i l’alcalde del Masnou, Eduard Gisbert. 
 
Aquestes obres responen al compromís del Ministerio de Fomento de realitzar un pla global d’inversions per a la millora permanent de les seves infraestructures i estacions de la xarxa de rodalies de Barcelona, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat, accessibilitat i confort als seus clients i als ciutadans.
 
El projecte contempla la realització d’obres per a l’eliminació de les barreres arquitectòniques i la millora de l’accessibilitat als trens. Destaca la remodelació de l’actual pas inferior, al que es dotarà d’ascensors que vindran a completar les possibilitats d’accés que ofereixen les escales fixes ja existents. 
 
Així, aquest pas inferior tindrà dos ascensors i unes noves escales d’accés des de l’andana central, més amples i accessibles que les anteriors. A més, el projecte contempla la cobertura de la zona situada entre les escales i el vestíbul que, en l’actualitat, està descoberta.
 
Les obres augmentaran substancialment els nivells de seguretat i confort per als viatgers, ja que la seva construcció permetrà l’eliminació del pas a nivell que s’utilitza actualment per al trànsit entre andanes.
 
A més, es realitzaran obres addicionals, com la instal·lació de sistemes d’impermeabilització, construcció de pous de bombeig, canalitzacions, paviments i sistemes d’il·luminació, així com el control d’accessos per a separar-lo del Club Nàutic, entre d’altres.
 
Actuacions en la zona d’andanes
 
En la zona d’andanes es realitzaran diverses obres que hauran de ser executades en diferents fases per a que el trànsit ferroviari es vegi afectat el mínim possible. Els treballs s’iniciaran a l’andana 2, el que obligarà a reestructurar la circulació dels trens que habitualment passen per la via 1. Un cop s’hagi executat l’elevació i la prolongació de l’andana i s’hagi instal·lat el mobiliari, el nou enllumenat i les marquesines, es posarà de nou en servei la via 1.
 
Posteriorment, es realitzaran obres a l’andana central, que tindrà una amplada de 4 m, el que suposarà un nou reajustament de la circulació de les vies 2 i 3, per a poder executar el trasllat de la via 3. L’equipament existent en andanes, que es desmuntarà durant les obres, es reposarà en les mateixes condicions i ubicació.
 
Les andanes comptaran amb paviments antilliscants, amb franges diferenciades en altres materials al costat dels extrems. D’altra banda, i amb l’objectiu de facilitar el trànsit als invidents, s’establiran recorreguts guiats des de l’exterior de l’edifici fins els punts d’embarcament d’escales i ascensors, per a facilitar la seva orientació.
 
A més, es procedirà a la instal·lació de noves marquesines de 80 m de longitud en ambdues andanes, s’instal·laran nous bancs i mobiliari urbà i es reforçarà el sistema d’il·luminació amb noves lluminàries.
 
Per últim, es procedirà al muntatge del tancament exterior sobre el mur de separació amb la zona del Club Nàutic, es substituirà el pas a nivell existent en el costat Barcelona per un de cautxú antilliscant, s’adequarà l’aparcament i es definiran espais destinats a places de persones amb mobilitat reduïda, autobusos, taxis, cotxes, motos i estacionaments momentanis. També s’instal·larà un aparcament especial per a bicicletes.

 

S’eliminaran les barreres arquitectòniques amb la remodelació del pas inferior, dotant-lo d’escales fixes i ascensors. A més, es crearan recorreguts guiats per a invidents