José Miñones insiste na aposta do Goberno por facer da A-8 unha vía segura e aberta ao tráfico con medidas innovadoras de apoio á condución e sobre a néboa

30/11/2021

Avanza que os resultados da fase experimental destas medidas son prometedores e que agora o Ministerio decidirá cal ou cales se instalarán definitivamente na vía

O delegado destaca que nestes anos o Goberno xa investiu 10 millóns de euros para mellorar a condución no tramo entre Mondoñedo e Abadín

Acompañado pola subdelegada do Goberno en Lugo, felicitou ao Ministerio de Transportes e ás empresas pola súa colaboración na procura de solucións a un problema único no mundo

Informa que a Dirección Xeral de Tráfico está a finalizar a colocación de 374 novas balizas neste tramo que suporán en pouco tempo un salto cualitativo na seguridade do tramo


O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, insistiu hoxe na aposta do Goberno de España por facer da autovía do Cantábrico unha vía segura e aberta totalmente ao tráfico coa implementación das solucións experimentais de apoio á condución e de *miniminación das néboas no  Alto de Ou *Fiouco.
 
José Miñones asistiu hoxe ao acto de finalización da fase de *puebas do catro prototipos de medidas fronte ás néboas que desenvolveu durante este verán o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana nun tramo anexo ao da vía na parte máis elevada entre Mondoñedo e A *Xesta (Abadín). No acto estivo acompañado pola subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez.
 
O delegado explicou que, unha vez finalizada esta fase, o Ministerio de Transportes realizará unha avaliación dos resultados, que “segundo o que puidemos ver hoxe, son moi prometedores” e analizará a súa idoneidade para resolver a problemática en Ou *Fiouco para, finalmente, decidir sobre a súa contratación e instalación final.  
 
Na súa intervención, José Miñones puxo en valor a colaboración entre o Ministerio e o sector privado para achar solucións a un problema, o das néboas, que “non se dá en ningunha outra parte da rede de estradas e en *poquísimos lugares do mundo”. Así, destacou é a sociedade a gañadora desta “carreira de solucións na que habemos ido man a man cos equipos de I+D das empresas de sector unindo forzas e vontade”.
 
Desenvolvemento de prototipos en Ou *Fiouco

O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (*MITMA) comezou este proxecto a finais de 2019 a través do sistema de Compra “Pública *Precomercial (*CPP) para o deseño, implementación e experimentación con prototipos de tecnoloxía innovadora relativa a sistemas de protección antinéboa na Autovía A-8, entre Mondoñedo e A *Xesta”.
 
O importe do contrato ascendeu a 5,64 millóns de euros, cofinanciado nun 80% a través do Programa *Innocompra do Ministerio de Ciencia e Innovación, mediante o Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) 2014-2020 .
 
A contratación dividiuse en dous lotes: o lote 1, para o desenvolvemento de solucións innovadoras baseadas en sistemas de axuda á condución en situacións de néboa, e o lote 2, para o desenvolvemento de solucións innovadoras baseadas en sistemas que actúan sobre a néboa mediante o seu illamento, eliminación ou desprazamento.

Selección de prototipos e experimentación
 
A *CPP desenvolveuse en competencia por fases temporais de carácter *eliminatorio, seleccionándose progresivamente as mellores solucións de face a resolver a problemática existente:
 
- Fase 1, xa finalizada, de demostración da viabilidade das solucións propostas, na que cada un dos adxudicatarios realizou os estudos e demostracións necesarios para demostrar a eficacia e a viabilidade técnica e económica da súa proposta. Deu lugar á selección de 4 prototipos, 2 de cada un dos lotes.
 
- Fase 2, que acaba de finalizar, de construción e experimentación en campo a escala real dos 4 prototipos seleccionados da Fase 1 con obxecto de verificar o correcto funcionamento dos desenvolvementos teóricos nunha contorna real nas condicións de néboa características do tramo da A-8 entre Mondoñedo e A *Xesta. Esta fase realizouse durante os últimos meses e estivo condicionada pola presenza de eventos de néboa durante o período de realización das probas.
 
As dúas propostas correspondentes ao lote 1 de axuda á condución sobre as que se desenvolveu a fase de experimentación en campo son:
 
•   Un sistema de balizamento lateral da vía con luz láser:
•   Un sistema de sinalización horizontal intelixente con tecnoloxía *LED proxectada sobre a calzada:

As dúas propostas correspondentes ao lote 2 de sistemas que actúan sobre a néboa son:
 
•   Un sistema de difusión automático por aspersores de materiales higroscópicos:
 •   Un sistema que combina barreras estáticas y barreras dinámicas que emplean dispositivos fluido-mecánicos:
 
10 millóns en mellora da seguridade
 
Na súa visita, o delegado avanzou que “nos próximos meses asistiremos a un salto cualitativo neste tramo, coa combinación dun ou varios dos os sistemas técnicos que coñecemos hoxe coas melloras da seguridade viaria que xa estamos a executar”.
 
Así, lembrou que desde o ano 2015 o Goberno investiu máis de 10 millóns de euros en diferentes melloras da seguridade viaria neste tramo. Aos 5,6 *m do proxecto do Ministerio de Transportes, súmanse 4,7 millóns investidos polo Ministerio do Interior, a través da Dirección Xeral de Tráfico, para diferentes sistemas de axuda á condución e de seguridade viaria.
 
En concreto, José Miñones anunciou que Tráfico se atopa nestes momentos finalizando a instalación de 372 novas balizas tipo *led no tramo que permitirán que o limiar mínimo de visibilidade, por baixo do cal se pecha o tramo á circulación, baixe dos 40 metros actuais aos 30 metros.
 
O delegado lembrou que, agora, cando se alcanzan os 40 metros de limiar mínimo de visibilidade, o Centro de Xestión de Tráfico desvía automaticamente a circulación cara á *N-634 desde a saída da *Xesta ata Mondoñedo. “Coas balizas novas operativas, Tráfico calcula que os peches se reducirán nun 78%, é dicir, a só una de cada catro veces das que agora permanece pechada”. No que vai de ano o tramo permaneceu pechado ao tráfico en 69 ocasións.
 
A unión destas medidas coas solucións técnicas que determine o Ministerio de Transportes, “non só reducirá os peches senón que, cando haxa néboa, os condutores e condutoras poderán dispor de máis referencias para ter unha travesía máis segura”, explicou o delegado.