José Miñones destaca a aposta do Goberno por *descarbonizar o transporte profesional por estrada en Galicia con 12,8 millóns para empresas e autónomos

27/11/2021

O delegado do Goberno en Galicia sinala que este programa está dotado de forma inmediata con 174 millóns de euros que se ampliarán, en función da demanda, ata os 400 millóns

José Miñones subliña que esta liña de axudas ten especialmente en conta a autónomos e pequenas e medianas empresas

O obxectivo é impulsar a sustentabilidade e dixitalización do parque de vehículos pesados para mellorar a calidade do aire, incentivar a penetración de tecnoloxías de propulsión limpas e acelerar a reactivación industrial e do sector da automoción


O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, destacou hoxe o impulso do Goberno á *descarbonización do transporte profesional por estrada coa transferencia á Xunta de 12.818.438 euros. José Miñones sinalou que “este programa de axudas está enmarcado na aposta do Executivo central pola sustentabilidade ambiental e a dixitalización do parque de vehículos pesados, permitindo a transformación das frotas neste sector tan importante e estratéxico e a mellora da calidade do aire”.

 O delegado do Goberno subliñou que esta liña de axudas, enmarcada no Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia, está dotada de forma inmediata con 174 millóns de euros que se distribuirán entre as comunidades e cidades autónomas e a contía poderá ampliarse, en función da demanda, ata os 400 millóns de euros.

Neste sentido, o delegado do Goberno sinalou que os potenciais adxudicatarios destes fondos son os autónomos e as empresas privadas de transporte de mercadorías e/ou viaxeiros domiciliados en Galicia, así como empresas que se dedican ao transporte privado complementario.

José Miñones explicó que con esta línea de inversión el Ejecutivo pretende impulsar la transformación del parque de vehículos pesados de transporte de mercancías y de viajeros, incentivar la penetración en España de tecnologías para la propulsión de vehículos que utilicen energías alternativas y acelerar la reactivación industrial y el sector de la automoción.

As principais actuacións *subvencionables que recollen as axudas son:

a) *Achatarramiento de vehículos. No total da vixencia do plan, espérase achatarrar uns 20.000 camións e 3.000 autobuses, cunha redución estimada de emisións de CO2 de 600.000 toneladas ao ano.

b) Adquisición de vehículos de energías alternativas. Vehículos eléctricos, de hidrógeno, híbridos e  híbridos enchufables y de gas ( GNL o GNC).

c) “ Retrofit” o modificación de la forma de propulsión de vehículos desde combustibles de origen fósil (diésel, gasolina o gas) a vehículos cero emisiones, eléctrico o de hidrógeno.

d) Implantación de infraestrutura de recarga de vehículos eléctricos.

e) Adquisición de *semirremolques para autoestradas ferroviarias.

As comunidades autónomas distribuirán as axudas por concorrencia simple a medida que se solicitan ata que se esgote o crédito, en condicións homoxéneas en todo o territorio nacional, e tendo especialmente en conta a autónomos e pequenas e medianas empresas.

Así, a contía oscilará entre os 150.000 e os 200.000 euros por vehículo. Estímase que poderán subvencionarse ata 2.000 camións e 500 autobuses eléctricos puros de emisións cero en todo o período do programa.

Canto á instalación de infraestruturas de recarga, prevese que o programa facilite a instalación de máis de 1.500 puntos de carga novos en España dedicados ao transporte pesado de mercadorías e viaxeiros por estrada.