El túnel de la variant N-260, al seu pas per Gerri de la Sal, tindrà màxima seguretat

presentacio

09/06/2011

 

  • El projecte contempla seccions totalment reforçades i trams amb contra voltes en els terrenys complicats
  • L’actuació es fa en 2,2 quilòmetres, durant 36 mesos i amb un pressupost total de més de 48 milions
El  projecte de condicionament de la carretera N-260 de l’Eix Pirinenc, tram Gerri de la Sal, contempla que el túnel de gairebé un quilòmetre oferirà la màxima seguretat a l’hora de travessar terrenys geotècnicament complicats ja que les seccions estaran totalment reforçades, hi haurà trams amb contravoltes, de segments gairebé circulars i el túnel estarà revestit completament de formigó, segons ha explicat l’enginyer Juan Antonio Romero, cap de la Unitat de Carreteres de Lleida, aquest matí durant la presentació pública del projecte en el saló d’actes de l’Ajuntament de Tremp.
 
Romero ha posat de manifest que al passar per terrenys febles es travessaran lentament, reforçant al màxim totes les seccions, la qual cosa comportarà reducció en l’avanç dels treballs però es garantirà la seguretat.
Aquest túnel, de 980 metres de longitud, també disposarà de quatre sortides d’emergència equidistants, a través d’una galeria, amb sortida a l’aire lliure connectant amb la carretera de Peramea i dues instal·lacions tècniques, ubicades a les boques nord i sud.
 
Dos passos inferiors
 
La permeabilitat del túnel està garantida a través de dos passos inferiors per comunicar els camins i l’accés a les finques de Gerri de la Sal, properes a la carretera N-260.
 
A l’acte de presentació del projecte han assistit José Angel Flores, Subdelegat del Govern de Lleida; Teresa Cunillera, vicepresidenta primera del Congrés de Diputats; Luis Bonet, cap de la Demarcació de Carreteres de l’Estat a Catalunya, alcaldes del Pallars i d’altres autoritats i empresaris, industrials i tècnics relacionats amb l’obra pública.
 
 
L’enginyer del ministeri de Foment ha explicat tot el projecte, que es va començar a executar fa una setmana, amb una durarà prevista de 36 mesos i  contempla obres de condicionament en 2,2 quilòmetres, per un valor de 46.236.068 €. Més l’import de les expropiacions, control, vigilància i redacció del projecte, que s’eleva a un total de 48.555.237,79 €.
 
Àrea de descans
 
El projecte també preveu una àrea de descans, al començament de l’obra, d’uns 10.000 metres quadrats de superfície, que s’utilitzarà mentre duri l’obra per deixar els materials i, un cop s’acabi, aquesta àrea d’esbarjo estarà totalment equipada amb zona d’aparcament, il·luminació, bancs i papereres.
Aquest tram de la N-260 també comptarà amb sortides per enllaçar amb el camí dels Ancs i d’altres i estan previstes proteccions per la carretera al seu pas junt al riu Noguera Pallaresa i el rierol dels Ancs.
 
Finalment cal destacar que l’obra comportarà uns 275.000 m3 d’excavacions, dels quals 191.548 m3 s’utilitzaran per actuar en terraplens i el sobrant es destinarà a l’explanació de la futura àrea de descans.
 
Un cop acabada l’explicació tècnica del projecte, s’ha realitzat una visita a l’obra per tal de veure els treballs de tala d’arbres, neteja, retirada de terra vegetal, obertura de camins d’obra i d’altres treballs de topografia “in situ”.