Foment reafirma el seu compromís amb el soterrament de Sant Feliu de Llobregat

16/03/2011

Millors infraestructures per Catalunya.


    

El cost del soterrament s’estima en 121 M €, dels quals el 50 % serà finançat pel Ministeri de Foment
 
 
El secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures, Víctor Morlán, ha mantingut avui una reunió amb l'alcaldessa de Sant Feliu, Lourdes Borrell, i el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet Valera, en què ha ratificat el compromís que va adquirir el Ministeri de Foment per al soterrament de les vies de la línia ferroviària Sant Vicenç de Calders-Vilafranca del Penedès-Barcelona al seu pas per Sant Feliu de Llobregat.

El projecte està finalitzat i pendent d'aprovació per donar compliment als compromisos adquirits pel Ministeri de Foment en el protocol signat el 15 de juny de 2006 entre el Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

D'acord amb aquest protocol el Ministeri finança el 50% del soterrament i la resta entre la Generalitat i l'Ajuntament. A més, la Generalitat, a través de l'ATM, sufragarà les obres d'implantació del tramvia per un valor estimat de 18 milions d'euros.

El projecte es troba en la fase final de redacció, amb un pressupost base de licitació de 120,8 M €

Característiques de l'actuació
L'actuació es desenvolupa sobre una longitud total de 2.955 metres, dels quals 1.545 són soterrats, comença als voltants del carrer Agricultura, dins de la zona industrial de Sant Feliu de Llobregat, i finalitza en el pas superior de l'autovia B- 23, dins ja del terme municipal de Sant Joan Despí.

El soterrament permetrà millorar la circulació viària, suprimint el pas a nivell existent en l'actualitat, alhora que suposarà un important canvi en la configuració urbana de Sant Feliu de Llobregat amb la creació d'una gran avinguda amb connexions transversals.

A l'avinguda resultant del soterrament, la Generalitat, a través de l'Autoritat de Transport Metropolità (ATM), durà a terme l'execució del tramvia de 1.200 metres de longitud, al llarg de la nova avinguda, així com emprendrà dues noves estacions, una d'elles amb intercanvi amb l'Estació de Rodalies.

L'execució del tramvia significarà també la urbanització, segons el projecte pactat amb l'Ajuntament de l'entorn urbà en un corredor d'un ample aproximat de 40 metres.

Durant les obres s'habilitarà una estació provisional per no interrompre el servei ferroviari a la població. La nova estació definitiva serà soterrada i en un emplaçament molt proper a l'existent en l'actualitat.

Aquesta actuació s'ha dissenyat amb doble via electrificada i per a trànsit exclusiu de viatgers, d'acord amb els estàndards tècnics adoptats en les línies de rodalies.