Foment, Generalitat i Ajuntament de Montcada crearan al 2011 un equip de treball per estudiar les vies de finançament del soterrament

Foment, Generalitat i Ajuntament de Montcada crearan al 2011 un equip de treball per estudiar les vies de finançament del soterrament

28/10/2010

Línia Barcelona-Portbou.


El secretari d’Estat de Planificació i Infraestructures ratifica el compliment dels compromisos de l’acord signat al 2007.

Adif ha iniciat ja la redacció dels 5 trams en que està dividit el projecte.

El Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Montcada han acordat avui la creació al 2011 d'un equip de treball per coordinar la perfecta execució dels projectes constructius del tram Vallbona – Montcada i Reixac de la línia ferroviària Barcelona - Portbou, així com la cerca de les vies de finançament apropiat per emprendre el soterrament de la línia en passar per Montcada.

El secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures, Víctor Morlán, ha mantingut avui una trobada amb el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, el Delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, l'alcaldessa de Montcada, María Elena Pérez, i amb representants de la Plataforma per al Soterrament de Montcada, per analitzar la situació dels projectes.

Morlán va avançar que ADIF ha iniciat ja la redacció dels cinc projectes en què s'ha dividit el soterrament de la línia convencional Barcelona-Portbou al seu pas per Montcada i Reixac.

Aquests cinc projectes tenen per objecte definir, amb el grau de detall corresponent, la modificació de traçat de la línia Barcelona – Portbou en el tram de 5.267 m de longitud situada entre el barri de Vallbona, al final municipal de Barcelona, i Montcada i Reixac.

Entre les actuacions previstes, destaca la construcció d'un túnel ferroviari de 3.860 m de longitud que permeti el soterrament de la línia ferroviària d'amplada convencional Barcelona – Portbou pel nucli urbà de Montcada i pel barri de Can Sant Joan, l'adaptació de l'estació de Montcada i Reixac a la nova situació i un encreuament de vies a diferent nivell (salt del moltó) entre les línies Barcelona-Portbou i Barcelona-Manresa.

Així mateix, el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures ha ratificat el compliment dels compromisos de l'acord signat el 2007 per part de les tres administracions.

Aquesta actuació possibilitarà que la línia Barcelona-Manresa pugui circular per l'Estació de la Sagrera. Per fer-ho, es requereix modificar el seu traçat fent-la passar per l'enllaç ferroviari que connecta la línia Barcelona – Portbou amb l'Estació de Montcada – Bifurcació, així com construir un salt de moltó que eviti els cisallaments o creus al mateix nivell, cosa que independitza les circulacions d'ambdues línies.

I d'altra banda permetrà una millor integració urbana del ferrocarril. Per aquest motiu, els cinc projectes tenen en compte la modificació del traçat de la línia Barcelona – Portbou en Vallbona que circularà adossada a la Línia d'Alta Velocitat Barcelona – Frontera francesa.