José Blanco i José Montilla assisteixen a l'entrada en servei de l'ampliació del Port de Tarragona

José Blanco i José Montilla assisteixen a l'entrada en servei de l'ampliació del Port de Tarragona

22/10/2010

Noves instal·lacions del Moll d'Andalusia


El port guanya 750 metres de línia d'atracament i 180.000 m2 de superfície terrestre

L'actuació ha suposat una inversió de més de 53 milions d'euros

El 2015 es podran arribar a manipular 500.000 contenidors al nou terminal

El ministre de Foment, José Blanco, i el president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, han presidit avui a Tarragona l'acte d'entrada en servei de les noves instal·lacions del Moll d'Andalusia del Port de Tarragona. A l'acte han assistit també el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, l'alcalde de Tarragona, Josep Félix Ballesteros, el president de Ports de l'Estat, Fernando González Laxe, i el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona, Josep Anton Burgasé.

Aquesta actuació, que ha comportat una inversió de 53 milions d'euros, ha possibilitat prolongar aquest moll en 750 metres i obtenir 180.000 m2 de nova superfície guanyada al mar.

“Amb l'ampliació del moll d'Andalusia, es crea un nou espai, una nova infraestructura i nous serveis dirigits a la demanda de tràfic de contenidors que atendrà el port de Tarragona en un futur més immediat”, ha explicat José Blanco en la seva intervenció.

Així, una vegada que concloguin totes les obres d'ampliació, el nou terminal de contenidors tindrà una extensió superior als 410.000 m2 i una línia d'atracament de 1.050 metres lineals amb calats de 16 metres.

Respecte a la dotació d'infraestructures, el moll comptarà en un futur amb una estació de ferrocarril pròpia per a la càrrega i descàrrega de contenidors, així com de les àrees necessàries per a facilitar la mobilitat del transport en camions. A més, la concessionària de la terminal, Dubai Ports World Tarragona, invertirà una quantitat similar a la que inverteix l'Autoritat Portuària de Tarragona, dotant-la de la més moderna maquinària i utillatge per a un bon funcionament, eficaç i segur.

Segons totes les previsions, el volum previst de contenidors a curt i mitjà termini es dibuixa en línia ascendent fins al 2015. Així, aquest any està previst moure 250.000 contenidors; el 2012, 400.000; i el 2015, 500.000 contenidors.

Pel que fa a repercussió social, el nou terminal de contenidors generarà 2000 llocs de treballs, entre directes i indirectes, al Camp de Tarragona.

Per aquesta raó, el ministre de Foment ha subratllat que “aquesta és una actuació rendible econòmica i socialment, que té com a objectiu projectar Tarragona com un port de referència en el sud-oest d'Europa”.